Blog

Svět z porcelánu

Představte si království. Království plné porcelánu. Jak by asi mohlo vypadat? Zhruba jako Porcelánový svět.

Při focení jídel potřebuje food bloger dostatek nádobí. Aby to nebyla taková nuda a abych z toho měla radost. Vždy, když si pořídím, nebo dostanu nějaký pěkný kousek, tak mám hned chuť vařit a péct něco nového, abych si to na tom novém kuse mohla vyfotit. A poslední dobou mě víc a víc lákalo doplnit zásobu o porcelánové kousky. Takové ty, na které když se podíváte, tak na vás dýchne domácí pohoda a klidně i staré časy našich babiček. Kdy bylo vše poctivé, pořádné a laskavé. Přesně to je pro mě porcelán!

Proto mám radost, že vám v dalším z mých článků můžu představit tento e-shop s porcelánem , za kterým stojí Petr Juppa, který si na mě udělal čas a odpověděl na několik mých otázek. Doufám, že vás tak také vtáhnu to tohoto kouzelného světa.

Na co jsem se ptala? Uvařte si čaj do pěkného hrnečku a začtěte se do vyprávění o porcelánu a skle… ♥

1. Ze svého okolí vím, že mladší generace berou často klasický porcelán jen jako “přežitek”. Jaký máte pocit Vy? Víte zhruba kdo si u Vás nakupuje porcelán nejvíce?

Domnívám se, že po letech útlumu se český porcelán dostává opět do středu zájmu větší skupiny zákazníků. Poté, co se v Čechách otevřely první hypermarkety, kde jste potřeby pro stolování mohli zakoupit za výrazně nižší ceny, navíc v neokoukaných designech, je tato doba pro určitou skupinu zákazníků dávno minulostí. Mnozí již nechtějí pořizovat do domácnosti vybavení z velkých obchodních domů s nábytkem nebo menších prodejen se zbožím často nejasného původu. Lidé více zjišťují původ zboží, ptají se po kvalitě. To zákazníky přirozeně vede zpět k tradičnímu domácímu odvětví, o kterém každý v Čechách a na Slovensku ví, že jsme jej vždy uměli. Současný zákazník tak často vzpomíná na krásný české porcelán, který mu v domácnosti dobře sloužil. Pro mnohé je tak nákup českého porcelánu návratem k tomu, co zná a k čemu má důvěru. Naším zákazníkem jsou všichni, kdo mají svoji domácnost a vlastně potřebují její vybavení. Jsou to jak mladé rodiny, tak i lidé důchodového věku.

2. Pokud bych to viděla za sebe, tak převažuje spíše čistý bílý porcelán, případně jen s nějakými jemnými prvky. Mám pravdu? Nebo naopak převažují výrazné ornamenty, barvy a zdobení?

Bílý porcelán je jistě stálice. Hodí se do každého interiéru, je univerzální, praktický. Velký zájem je však i o tradiční zdobený porcelán, ke kterému má mnoho lidí vztah např. z dětství u babičky apod.

Český zákazník je z mého pohledu co do množství dekoru spíše střídmý. Méně často volí dekory zdobené drahými kovy a spíše žádá praktičnost v podobě možnosti mytí v myčce nádobí či ohřevu v mikrovlnné troubě. Obojí je pro dekory prováděné zlatem nebo platinou nedoporučované. O výrazně dekorovaný porcelán mají zájem především zahraniční zákazníci.

3. Jaká sada porcelánu je u Vás naprostým topem?

Velký zájem je o tradiční tvary Ofélie, Bernadotte nebo Mary-Anne v klasických dekorech s květinovými motivy. Dalším hitem jsou určitě bílé talíře Jana od porcelánky Thun nebo Ofélie od Bohemia Porcelánu ze Staré Role.

4. Líbí se mi široká nabídka českých výrobků. Máte možnost jezdit třeba i přímo do výroby? Případně jak vybíráte sortiment, který pak nabízíte svým zákazníkům?

Naší snahou je prezentovat co nejširší nabídku českého porcelánu na internetu. Vybíráme především podle citu, co se líbí nám, ale také podle doporučení nebo poptávky od zákazníků. Inspirací je nám také každoroční veletrh ve Frankfurtu, kde nasáváme aktuality ze světa porcelánu a diskutujeme o potenciálu nových návrhů. Samozřejmě jsme byli i ve výrobě, ale ta je zapotřebí spíše pro pochopení specifikací výroby porcelánu jako takového než pro samotný výběr sortimentu.

5. Vedle porcelánu nabízíte i skleněné zboží. Jaké jsou momentálně trendy? Hladké, nebo broušené sklo?

Sklářské výrobky nabízíme opět především od českých výrobců. Je to pro nás zatím méně probádaný sortiment, proto bych si nyní nedovolil odhadovat současné trendy. Naším představou ale je postupné výrazné rozšiřování nabídky i v tomto segmentu. Přijde nám, že např. český olovnatý křišťál není u českých zákazníků patřičně doceněn. Rádi bychom to trochu změnili.

6. Co pro Vás znamená spojení dobrého jídla a jídelního servisu? Najdete si i doma čas hezky prostřít? Máte doma “slavnostní servis”?

Čím déle se pohybuji v oblasti porcelánu a stolování vůbec, tím více mi na pěkném stolování záleží. Vždy si tak všimnu z čeho jím. U nás doma je ale toto doménou mojí ženy, která nejenom, že ráda a výborně vaří, ale jejím koníčkem je rovněž pěkné prostření. Doma tedy máme několik jídelních, čajových a kávových servisů, které střídáme a kombinujeme dle příležitosti.

7. Kolik lidí vůbec stojí za Vaším e-shopem? A co patří mezi Vaše silné stránky?

E-shop se skládá ze čtyř kmenových zaměstnanců. Dále využíváme několik externistů a agentur. Naší doménou je především zaměření na domácí výrobce a nabídku pro českého a slovenského zákazníka. Důraz klademe také na co nejlepší komunikaci se zákazníkem.

8. Jaké jsou Vaše plány na rok 2018? Na co se můžeme těšit?

Na rok 2018 připravujeme rozšíření nabídky v několika segmentech. Bude se to týkat jak kategorie porcelánu včetně doplňků u nejžádanějších produktů, tak i sklářských výrobků. Chtěli bychom rovněž zapracovat na popisech produktů, aby zákazníci dostali maximum informací ke každému produktu. Rádi bychom také začali rozesílat newsletter s novinkami z Porcelánového světa.

Zajímá vás víc? Mrkněte přímo na e-shop a sledovat se vyplatí také jejich Facebook.

Moje tipy:

Něco málo z historie porcelánu:

  • Porcelán (zastarale též porculán) je keramická hmota, která vzniká vypálením keramického těsta tvořeného směsí kaolinu, ostřiva a taviva.
  • Porcelán byl objeven a vyráběn v Číně – tzv. protoporcelán od 7. století př. n. l., porcelán jak jej známe dnes pak od 7. století n. l.
  • V Evropě bylo toto vzácné zboží v 17. a 18. století velmi ceněno, o čemž svědčí i to, že výraz „China“ se stal v Evropě obecným označením tohoto luxusního produktu. Poté, co při pokusech o napodobení čínského porcelánu evropští keramici mnohokrát selhali, konečně v roce 1708 toto hledání rozřešil Ehrenfried Walther von Tschirnhaus, kterému asistoval Johann Friedrich Böttger. Receptem byla kombinace ingrediencí zahrnujících coldický jíl (druh kaolínu), vápenatý alabastr a křemičitý písek. (zdroj wikipedie)

A teď už se můžete pokochat tou krásou, která mi přišla a hned jsem ji využila na focení :-)

 

Zajímá vás, co je u mě nového? Přihlaste se k odběru chutných novinek (recepty, soutěže a další zajímavosti okolo blogu) – přihlášením dáváte souhlas s odběrem novinek z blogu Recepty dětem.

Podle zákona o ochraně osobních údajů je nutné udělit Souhlas se zpracováním osobních údajů. Požadované údaje zpracovávám konkrétně za účelem zasílání newsletterů -novinek z blogu. Stisknutím tlačítka "Registrovat se" dáváte automaticky souhlas. Souhlas lze vzít kdykoliv zpět, a to například zasláním e-mailu nebo dopisu na kontaktní údaje.

Už jste viděli kuchařku RECEPTY DĚTEM – Vařte pro děti tak, aby chutnalo o vám? Pokud ne, tak mrkněte ♥ Najdete v ní 86 nových receptů, které jinde nenajdete a celkem se můžete těšit na 103 receptů pro celou rodinu ♥

Ještě mě nesledujete na Facebooku a Instagramu? Tak to honem napravte :-) Nic vám pak neuteče.

cesky-porcelan hrnek porcelan porcelanovy_talirek

cesky-porcelan kynuta-babovka kynuta-babovka-s-makem pomazanka-s-avokademcesky-porcelan-fotka

Autor

Gabi

Sdílení & Tisk

Dejte vědět svým přátelům...